ბრიტანულმა გაზეთმა The Guardian გააცოცხლა საქართველოს მოდერნისტული ეპოქა.
,,1918 წლიდან მოკლე პერიოდში საქართველოში მოდერნისტული პოეზია და ხელოვნება აყვავდა - წითელი არმიის მოსვლამდე, შემდეგ დაიწყო ცენზურა და დიდი ტერორი’’ წერს გამოცემა The Guardian
ბრიტანული გაზეთი იხსენებს საქართველოს ისტორიას ,,1918 წელს როდესაც საქართველომ დამოუკიდებლობა გამოაცხადა ცარისტული იმპერიის დაშლისგან, მოდერნისტული ეპოქა
აყვავდა’’
ფოტოსურათი : საქართველოს ლიტერატურის მუზეუმი
გიგო გაბაშვილი, ელენე ახვლედიანი, დავით კაკაბაძე, დიმიტრი შევარდნაძე,
მიხეილ ჭიაურელი, ქეთევან მაღალაშვილი, ნიკო ფიროსმანი - საქართველოს მოდერნისტული მხატვრობის კოლორიტები.
The Guardian აქვეყნებს ზოგიერთი მათგანის ნამუშევარს და განიხილავს მათ დამსახურებას მოდერნისტულ ეპოქაში.
ფოტოსურათი : საქართველოს ლიტერატურის მუზეუმი
სხედან : ვასილ ბარნოვი (მხატვრული ლიტერატურა), გიორგი ლეონიძე(პოეტი, ოდესღაც ცისფერი რქების წევრი), იაკობ ნიკოლაძე (როდენის მოქანდაკე და შეგირდი), თამარ აბაკელია (მოქანდაკე და სცენის დიზაინერი). დგანან : კირილ ზდანევიჩი (მხატვარი), ვალერიან გაფრინდაშვილი, პაოლო იაშვილი, ტიციან ტაბიძე (ცისფერი რქების მთავარი პოეტები).
ფოტოსურათი გადაღებულია 1924 წელს. კირილ ზდანევიჩი და მისი ძმა ილია ტიფლისის ავანგარდის გულს წარმოადგენდნენ; მათ ჰქონდათ მრავალი ნიჭი, როგორც მწერლები, მხატვრები, წიგნისა და სცენის დიზაინერი და იყვნენ შესანიშნავი ნოვატორები ყველა ამ სფეროში - წერს The Guardian
ფოტოსურათი : საქართველოს ლიტერატურის მუზეუმი ( The Guardian )
ბრიტანულ გამოცემას არ გამორჩენია მისტიკური პოეტის ელენე დარიანის ხსენება (ნამდვილი სახელი და გვარი — ელენე ბაქრაძე) ელენე დარიანის ფსევდონიმის უკან მდგარი პოეტის ვინაობის შესახებ ორი განსხვავებული მოსაზრება არსებობს. ელენე დარიანი იყო პაოლო იაშვილის ლიტერატურული მისტიფიკაცია, რომელსაც პოეტმა ეროტიკული შინაარსის მქონე მისი 14 ლექსი მიაწერა ან ელენე დარიანი იყო რეალურად არსებული პიროვნების, ელენე ბაქრაძის ფსევდონიმი. ამ უკანასკნელს პაოლო იაშვილთან რომანტიკული და შემოქმედებითი ურთიერთობა ჰქონდა.
კაკაბაძე იყო წამყვანი ავანგარდული მხატვრი საქართველოში და პიონერი ფოტოგრაფიასა და კინემატოგრაფიაში
ფოტოსურათი: ალბომი / ალამი ( The Guardian )
ნატურმორტი შევარდნაძის მიერ ბუხარას ტანსაცმლით
ფოტოსურათი: მარიანო გარსია / ალამი (The Guardian )
ნიკო ფიროსმანის თათრული ხეხილი
ფოტოსურათი: Heritage Image Partnership Ltd / Alamy (The Guardian )
სტეპკოს ტავერნა ლადო გუდიაშვილის მიერ, ფრესკა თბილისის ქიმერიონის კაფეში.
ფოტოსურათი: რუსთაველის ეროვნული თეატრი ( The Guardian )
სუპრემატიზმის სცენის დიზაინი კირილ ზდანევიჩის თეატრის პიესისთვის
ფოტოსურათი: ალამი ( The Guardian )
ვირის ხიდი ნიკო ფიროსმანის მიერ
ფოტოსურათი: Heritage Image Partnership Ltd / Alamy ( The Guardian )
ვალერიან გაფრინდაშვილი და ტიციან ტაბიძე 1916 წელს. ისინი ლურჯი რქის პოეტების ძირითადი წევრები იყვნენ. ტიციანი სიკვდილით დასაჯეს დიდი განწმენდის დროს
ფოტოსურათი: საქართველოს ლიტერატურის მუზეუმი ( The Guardian )
მე -20 საუკუნის ერთ-ერთმა უდიდესმა ნოველებისა და მოთხრობების მწერელმა მიხეილ ჯავახიშვილმა ახალი ქართული რომანი, როგორც ურბანული ჟანრი, გააყალბა. იგი აღესრულა დიდ წმენდაში
ფოტოსურათი: საქართველოს ლიტერატურის მუზეუმი ( The Guardian )
ველოსიპედისტების ტყვიამფრქვევის დანაყოფი სახალხო გვარდიის ჯავშანტექნიკის განყოფილებაში, 1918-21
ფოტოსურათი: საქართველოს ეროვნული არქივი ( The Guardian )
ქართველი ჯარისკაცები თბილისში, 1918-21
ფოტოსურათი: საქართველოს ეროვნული არქივი ( The Guardian )
ტიფლისის ხედი, როგორც თბილისი ადრე იყო ცნობილი, 1919-20 წლებში ვერა როკლაინის მიერ
ფოტოსურათი:Heritage Images/Getty Images ( The Guardian )
წითელი არმია თავს ესხმის თბილისს 1921 წლის 25 თებერვალს
ფოტოსურათი: საქართველოს ეროვნული არქივი ( The Guardian )
ავტორი: მაშო ჯავახიშვილი